Segmentowe bramy garażowe

BUDOWA I WŁAŚCIWOŚCI BRAM
Informacje ogólne
Brama segmentowa garażowa Beditom przeznaczona jest do zabudowy otworów bramowych w budownictwie jednorodzinnym. Zbudowana jest z prowadzeń pionowych, poziomych podwieszanych do sufitu i stalowego izolowanego płaszcza bramy. Konstrukcja bramy wykonana jest z elementów stalowych ocynkowanych. Brama uszczelniona jest po całym obwodzie i między segmentami. Segmenty płaszcza bramy izolowane są bezfreonową pianką poliuretanową gr. 40 mm. Bramy dostępne w wersji ręcznej lub automatycznej.

Prowadzenia
Wykonane są z profilowanych ocynkowanych elementów stalowych uniemożliwiających wysunięcie i wypadnięcie łożyskowanych rolek nylonowych. Prowadnice pionowe wyposażone są w zintegrowane uszczelki boczne, które wraz z uszczelką dolną i górną bramy tworzą uszczelnienie obwodowe dla pozycji zamkniętej. Prowadnice poziome wyposażone są w profil stężający i przystosowane do podwieszeń dobieranych do wielkości bramy i rodzaju konstrukcji w celu zapewnienia stabilności i sztywności podczas użytkowania.

Wyważenie bram
Bramy dostępne są w dwóch systemach wyważenia.
• pierwszy system – sprężyn skrętnych dla prowadzeń: STL300, NLH190, NLH75, LH 200 montowanych na wale w nadprożu lub z tyłu prowadnic poziomych. Sprężyny skrętne standardowo zaprojektowane na min 20 000 cykli, wykonane w wersji ocynkowanej. Istnieje możliwość wykonania sprężyn na większą ilość cykli np. 50 000, 100 000 cykli. Mechanizmy zabezpieczające przed pęknięciem sprężyn (MZS) w standardzie.
• drugi system – sprężyn naciągowych dla prowadzeń: EXT, EXT Renovatio, montowane wzdłuż prowadnic pionowych w ilości od 2 do 3 sztuk na stronę, wykonane w wersji ocynkowanej, zaprojektowane na 25 000 cykli.

Płaszcz bramy
Płaszcz bramy zbudowany jest ze segmentów (paneli) o grubości 40 lub 60 mm z blachy stalowej ocynkowanej z rdzeniem izolującym z bezfreonowej pianki poliuretanowej. Kształt krawędzi segmentu specjalnie wyprofilowany w celu uniemożliwienia przytrzaśnięcia palców. Na końcach segmentów montowane są wzmacniające okucia stalowe, ocynkowane do których instalowane są elementy łączące segmenty takie jak: stalowe zawiasy boczne z łożyskowanymi rolkami nylonowymi umożliwiającymi prowadzenie bramy w prowadnicach oraz dla każdej szerokości bramy, zawiasy środkowe zapewniające odpowiednią sztywność płaszcza bramy. Bramy wyposażone są w system trwałych, elastycznych i odpornych na działanie warunków atmosferycznych uszczelek, które umieszczone są na całym obwodzie bramy i pomiędzy segmentami. Uszczelnienia pomiędzy górnym panelem a nadprożem zapewnia uszczelka montowana do górnego panela lub do nadproża. W panelu dolnym zamontowana jest uszczelka ze specjalnego modyfikowanego materiału EPDM, przylegająca do podłoża.

PARAMETRY OTWORU GARAŻOWEGO

B – szerokość otworu, wymiar zamówieniowy
Bf – szerokość światła wjazdu po zamontowaniu bramy
H – wysokość otworu, wymiar zamówieniowy
Hf – wysokość światła wjazdu po zamontowaniu bramy
H
p – wysokość prowadnic od posadzki garażu
a – szerokość lewego węgarka bocznego
b – szerokość prawego węgarka bocznego
d – wysokość nadproża
P – długość prowadnic poziomych
pg – głębokość garażu
P
n – długość napędu z szyna